۱۳۹۶ شهریور ۸, چهارشنبه

۴بانوی کفن پوش شاگردان محمد علی طاهری دستگیر شدند

۴بانوی کفن پوش شاگردان محمد علی طاهری دستگیر شدند

بر اساس گزارش های دریافتی از ایران، ۴ تن از شاگردان کفن پوش محمد علی طاهری که مقابل زندان اوین در اعتراض به حکم اعدام وی، تحصن کرده بودند بازداشت شده اند.
زهرا شفیعی، زهرا ابراهیمی، ملیکا کاوندی و رها داودیان ۴ تن از شاگردان کفن پوش محمدعلی طاهری هستند که به دلیل تحصن در مقابل زندان اوین و اعتراض به حکم اعدام این زندانی عقیدتی، بازداشت شده اند. این افراد روز یکشنبه ۵شهریور، با پوشیدن کفن به زندان اوین مراجعه کردند و دست به تحصن آرام زدند. گزارش های رسیده حاکی است در روز نخست این تحصن اعتراضی، فردی که خود را رئیس زندان اوین خوانده با احترام و خواهش از آنان درخواست کرد تا با ورود به زندان در مورد اعتراضشان گفتگو و مذاکره نمایند که این درخواست از سوی تحصن کنندگان رد شد.
روز دوشنبه ۶ شهریور ماه افراد فوق در مراجعه مجدد به اوین و انجام تحصن اعتراضی باردیگر با درخواست مذاکره رئیس زندان و دعوت ورود به داخل زندان مواجه شدند. این بار نامبردگان با قبول درخواست رئیس زندان، وارد اوین شده که متأسفانه با بی احترامی و توهین مواجه و به شکل غیرقانونی بازداشت شدند. زهرا ابراهیمی و رها داوودیان بلافاصله به بند نسوان زندان اوین منتقل شده اند.
ازسرنوشت زهرا شفیعی و ملیکا کاوندی اطلاعی در دست نمی باشد. یک منبع مطلع اعلام کرد برای آزادی موقت زهرا ابراهیمی و رها داودیان از این بازداشت غیر قانونی وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تعیین شده است.

سرکوب وکلا در ایران شدت گرفته است .

 سرکوب وکلا در ایران شدت گرفته است سازمان دیدبان حقوق بشر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای از “تشدید سرکوب وکلا” در ایران خبر داد. این ساز...