۱۳۹۶ آذر ۲۲, چهارشنبه

وجود ۲ هزار بیوه بین سنین ۹ تا ١٢ سال در ایران

وجود ۲ هزار بیوه بین سنین ۹ تا ١٢ سال در ایران


وجود ٢ هزار بیوە در سنین ٩ تا ١٢ سال در ایران
رئیس فراکسیون زنان در پارلمان ایران از وجود ٢ هزار بیوە در سنین ٩ تا ١٢ سال در این کشور خبر داد.

بنابر خبر منتشر شدە در خبرگزاری های ایران، پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان در پارلمان این کشور، عصر دوشنبه در همایش حقوق زن- حقوق بشر، اعلام کرد: “برای افزایش سن ازدواج دختران ما به حمایت همه زنان نیاز داریم، نه اینکه عده‌ای با عنوان‌های مختلف از این امر جلوگیری کنند”.
وی گفت: “نباید زن را به‌جرم زن بودن از حقوقش محروم کرد و ما برای شکل‌گیری نهادهای حمایت‌کننده از زنان گرد هم‌ جمع شده‌ایم، برای زنانی که به شغل نیاز دارند و خودشان سرپرست خانوارند”.
پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان در پارلمان ایران، با اشاره به وجود ۲ هزار بیوه در سنین کودکی از ۹ تا ۱۲ سال در کشور، گفت که بیش از یک سال است که مساله ازدواج کودکان را در مجلس مطرح کردەایم اما متاسفانه برای حل این مشکل مخالفت از سوی برخی از زنان که دارای مسئولیت هستند، بیشتر است“.
در خلال این همایش یک روزه، نشست‌هایی با عنوان زنان، خانواده و هویت فردی، زنان حقوق سیاسی و مناصب حکومتی، زنان،‌ اشتغال و موانع پیش‌رو و زنان هنرمند و موانع پیش ‌رو برگزار شد.

سرکوب وکلا در ایران شدت گرفته است .

 سرکوب وکلا در ایران شدت گرفته است سازمان دیدبان حقوق بشر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای از “تشدید سرکوب وکلا” در ایران خبر داد. این ساز...