۱۳۹۶ دی ۲۶, سه‌شنبه

محمد نجفی فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری روز ۲۵دیماه دستگیرشد .

محمد نجفی فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری روز ۲۵دیماه دستگیرشد . 

2
56

محمد نجفی فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری روز ۲۵دیماه دستگیرشد
    
دانشجو آنلاین ۱۳۹۶/۱۰/۲۵- محمد نجفی فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری روز ۲۵دیماه دستگیرشد
محمد نجفی فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری در شازند اراک بعد از ظهر ۲۵ دی‌ماه در مقابل منزلش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
آقای نجفی چندین سابقه بازداشت و احضار دارد از جمله پیش تر گزارش شده بود روز ۲۰ مهرماه ۹۵ محمد نجفی وکیل دادگستری، به‌دلیل پوشیدن پیراهنی که روی آن نوشته شده بود ”عاشورای ۸۸“ در خیابانی در شازند از توابع استان مرکزی از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد، آقای نجفی کمی بعد با تودیع قرار وثیقه دویست میلیون تومانی امکان آزادی موقت یافت.
روز ۲۷ آبانماه ۹۶ دادگاهی برای این وکیل برگزارشد که به اتهام تبلیغ علیه نظام بود
شایان ذکر است که آقای نجفی در مراسم ستار بهشتی که در منزل خانم گوهرعشقی «‌مادر شهید ستار بهشتی » ایراد سخنرانی کرد و دراین سخنرانی نسبت به عملکردهای حکومت و کشتن ستاربهشتی انتقادات جدی داشت ؛ همچنین آقای نجفی پس ا زاین سخنرانی دستگیر شده وبه دادگاه احضارشد .
اتهام تبلیغ علیه نظام علیه این فعال حقوق بشر در دادگاه بدلیل انتشار مطالبی در کانال تلگرامی و صفحه فیس بوک منتسب به وی طرح شده بود
قابل ذکر است که تعداد زیادی از وکلا و فعالین حقوق بشر که نسبت به نقض حقوق بشر و دستگیریهای کور که درکشور انجام میشود بارها هشدار داده اند اما همین انتقادات منجربه دستگیری وبازداشت خودشان شده است .
آقای نجفی نیز اززمره همین وکلا وفعالین هستند .
محمد نجفی فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری روز ۲۵دیماه دستگیرشد

سرکوب وکلا در ایران شدت گرفته است .

 سرکوب وکلا در ایران شدت گرفته است سازمان دیدبان حقوق بشر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای از “تشدید سرکوب وکلا” در ایران خبر داد. این ساز...