۱۳۹۶ بهمن ۱۶, دوشنبه

دختران خیابان انقلاب و حجاب اجباری در ایران

به گزارش خبرگزاری میکروفون نیوز(محا)، محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با دختران خیابان انقلاب گفته است:”عده ای با ناآگاهی و عده ای هم‌ با مصرف برخی مواد صنعتی‌ دست به اقداماتی می زنند که خود و خانواده هایشان را به دردسر می اندازند.”
گفته می شود جنبش اعتراض بر حجاب اجباری در ایران که اخیرا شدت یافته است موسوم به”دختران خیابان انقلاب” می باشد موج دختران خیابان انقلاب از دختری به نام ویدا موحد شروع شد که در 6 دی ماه سال جاری روسری خود را در میدان انقلاب بر چوبی بست و نسبت به حجاب اجباری اعتراض کرد. این حرکت بعدا از سوی دختران دیگر و  حتی زنان محجبه و برخی از مردان نیز پیگیری شده است.
اژه ای در این خصوص ادامه داده است بسیاری از اینها مجرد هستند و در آینده برای ازدواج و اشتغال دچار مشکل می شوند و تعداد بازداشتی ها در رابطه با مسئله حجاب زیاد نیست.
اهم سخنان اژه ای در نشست مطبوعاتی امروز 15 بهمن ماه به شرح زیر است:
-به تخلفات مالی قاضی یا کارمند قوه قضاییه هشدار داده می شود و انتشار اسامی قضات متخلف جایز نیست و اگر هدف مبارزه با فساد باشد حیثیت و آبروی افراد مصون می ماند.
– ‌اینکه معاون رئیس جمهور بگوید مافیا داریم و رئیس جمهور زورش نمی‌رسد حرف جالبی نیست.
(پیشتر عیسی کلانتر  رییس سازمان محیط زیست از مافیای خودرو و عدم کیفیت خودروها انتقاد کرده بود و اعلام کرده بود که زور رییس جمهور به اینها نمی رسد.)
-در هیچ جای دنیا به قدر سازمان زندان های ما آزادی مشروط، عفو قانونی و مرخصی از زندان وجود ندارد
-هنوز کیفرخواست متهمان پرونده قطار مشهد – تبریز صادر نشده است کسانی که به مباشر متهم بودند و از نظر بازپرس از مسببان بودند پرونده شان در تهران رسیدگی می‌شود.
-برخی اطرافیان مسئولان دولت احمدی نژاد  بستر را برای اعتراضات اخیر فراهم کرده اند.
-در حال حاضر 245 نفر بازداشت هستند. در تهران هم‌ چهار بازداشتی داریم و بیش از صد کیفرخواست صادره شده است.
-قوه قضاییه آمار دقیقی از دوتابعیتی ها را ندارد وزارت اطلاعات لیست دوتابعیتی ها را به قوه قضاییه نمی‌دهد
-بعید می‌دانم وزارت اطلاعات کسی از دوتابعیتی ها که شاغل باشد را به ما معرفی نکند. البته ممکن است که ندانند. گاهی وزارت اطلاعات هم‌ بی خبر است.

سرکوب وکلا در ایران شدت گرفته است .

 سرکوب وکلا در ایران شدت گرفته است سازمان دیدبان حقوق بشر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای از “تشدید سرکوب وکلا” در ایران خبر داد. این ساز...